Det ser ut som en SEV maringenerator (samma typ, men för 24 V, sitter på t ex svenska försvarets tgb 11/13, Haub 77A m fl). De brukar inte ha någon typskylt utan numret (lång harang med siffror utan mellanslag eller skiljetecken) är instansat någonstans i bakre gaveln, gissningsvis
ungefär där ljusblänket syns på bilden. Så pass finstilt och grunt stansat att man nog måste putsa bort färgen om man vill läsa det.
B+ bör gå direkt från generatorn till batteriet, så den behöver inte kopplas om när du byter till en modernare
generator med inbyggd laddningsregulator.
Som peo007 skrev, så är det bara ledningen till laddningslampan som behöver flyttas från den gamla laddningsregulatorn till anslutning D+ / 61 på nya generatorn. Troligen är den anslutningen märkt A på en gammal SEV-regulator.
Den gamla generatorn kan ev vara tvåpolig, dvs att minuspolen inte är chassijordad utan den har en separat jordledning. Denna behövs inte om den nya generatorn blir ordentligt chassijordad via fästena (alltså inga gummibussningar, fiberbrickor, rostiga eller målade metallytor etc som kan isolera).