uppland2 skrev:Lite ovanlig belysningsuppsättning fram på taket?
Nån lastbilsraggare som ägt tidigare kanske? Påhängt med "strömtjuvar" på original kablage, ogillas skarpt!
Turbodiesel skrev:Säkringarna sitter i ett stående säkringskort under höger (har jag för mig, enkelt när man gör det själv..) instrumentpanel, du knäpper loss hela täcklocket/sargen för varvräknare, knappar mm.
Oljenivån brukar jag kolla när traktorn har varit igång en stund, dock avstängd. Har inte kollat hur det ska göras "by the book", någon liter hit eller dit är inte avgörande.
Tack TD! Då ska jag dyka ner under instrumentpanelen och kolla efter säkringar.
Saknar en spänningsmatning upp till hytten, den som tänder radion mm. Men med alla jäkla strömtjyvar vet man ju inte hur det är kopplat.
Tur man jobbar med el- och elektronik dagligen, så med lite mer
felsökning så ska det nog fås iordning på.
På 2140:n ska transmissionsoljenivån kollas med varm
olja och sedan 2 minuter på tomgång enligt boken. Det är ganska stor skillnad i nivå mot avstängd motor har jag märkt. Rinner väl tillbaka från fronttank & pump kanske?
Tänkte att traktorkropparna borde vara ganska lika...
På den här är det låååångt över markeringarna på stickan. Ska jämföra stickorna på mina två traktorer, tycker denna
oljesticka ser så mycket längre ut, och ändå sitter fäst bara obetydligt längre bak.
Det verkar som att alla nivåer på denna
traktor har en förmåga att vara långt över vad de ska vara. Ja förutom kylvätskan då, där sipprar det för fullt.
Men det är väl snart dags för
olje och filterbyte i transmission/hydraul, så då tappas övernivån ut.
kymi skrev:Spontana köp är ju alltid spännande
Grattis till köpet,ska du behålla 2140in oxå? Ser att du har lamporna kvar trots lastren,kan du mäta hur mycket framlamporna bygger ut i sidled från sidan?På vår är de bortplockade,men vill gärna ha tillbaka dem om plats finns.Lamporna till vår är borta såklart,så har inga å mäta på..
Jag kommer nog att avyttra 2140:n bara jag känner att jag litar på denna först. Känns lite trist när den ser så pass ok ut och går så bra. Men det blir lite för trångt med 4 traktorer i maskinhallen.
Jag ska försöka komma ihåg att mäta när jag är hemmavid. Men som du ser på bilden nedan så är det inga problem. Eller kanske, en av lyktsargarna har klämts sönder av nåt...
På 2140:n är de bortplockade. Men med 1610p-lastaren så skymmer frontbalken ändå all form av belysning. Så även om lamporna hade fått plats hade de inte gjort någon nytta.
Men misstänker att
Trima 1610p är kraftigare och kanske smalare än Veto:n som sitter på 2450:n.
Återkommer med mått.
Ovan kan man åtminstone se hur lastaren försörts av någon tidigare ägare. Den är svetsad på båda balkarna och även tvärbalken. Tyvärr har de inte fått den helt 100% i våg enligt redskapsfästet. Men det är inte så farligt att jag tror jag stör ihjäl mig på det. Det märks knappt med gafflarna på, men med planeringsskopan syns det tydligare!