Motorn går ju inte att flytta upp, ner eller åt sidorna pga. växellådans ingående
axel. Nu har jag tagit väck turbon och oljekylet så nu är det plats för styrstagen och framvagnsstagen, jag tror det klarar sig vid alla förkommande styrlägen/pendelpositioner? Att bygga om oljekyleriet är nog inga större problem, turbon däremot kräver nog en annan utformning på grenröret. Jag kan ju alltid börja utan turbon och montera den vid ett senare tillfälle...
Jag tänkte skaffa tre stycken plattjärn 100 x 8 mm en halv meter styck och ersätta den gamla motorns bärande zoner. En på varje sida och en under som även blir hasplåt. Samtliga plattjärn svetsas fast i adapterplattan och sedan skruvas framvagnsupphängningen i andra ändan av plattjärnen via vinkeljärnsbitar. Som en extra uppstagning tänkte jag även skruva fast motorn mot framvagnsupphängningen. Jag tror detta blir hyfsat lätt att få till samtidigt som det blir starkt nog. Nu skulle jag bara ha tag på lite
bult typ 7/16 UNC 35 mm långa, helst med insex… Finns det tro? Det duger med vanlig skalle också, det är egentligen bara på ett ställe det är lite trångt för en vanlig sexkantskalle.