Nu är det testat, motorn kommer att sticka ut lite på höger sida. Däremot så kommer (nog) tanken att passa uppepå motorn precis om man tar bort oljelocket och riktar om oljestickan... Jag gjorde bara en mätning när motorn stod på pallen i rätt läge och då konstaterade jag att den precis skulle gå i, sen tänkte jag inte så mycket mer på det. Det är klart nu efteråt så skulle jag kollat dom övriga möjligheterna till olika klockslag...Om jag riktar upp den mer klarar sig turboriet bättre&oljekyleriet sämre samtidigt som jag tappar ett par
bult i adapterplattan och bränsletanken får inte plats längre. Stabiliseringsstagen sitter faktiskt fast i den rörliga delen så som en "nödåtgärd" skulle jag ju kunna välja ett steg ut som minsta spårbredd, i dag sitter den på det smalaste och då går framhjulen i bakhjulens innersta mått, men som sagt detta bär mig lite emot. Får nog dra en ny funderare om detta. Fasen också att jag inte fattade vad ni menade när ni skrev vinkla upp motorn...
Torbjörn Forsman: Japp, dom
lever i symbios, men dom flesta bilar förr hade inte något av detta och dom gick ju väldigt länge ändå, somliga fortfarande. Men frågan tål att lyftas, jag är mer förtjust i
värmeväxlare än rena oljekyl...