Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Dålig värme i Kubota L4200.

21 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

kimmen

#16 » 22:33:14, 28-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Min kran är originalmonterad verkar det som, men hytterna eftermonteras tydligen i Sverige
Vad jag var ute efter var att öppnar verkligt kranen, är den hel? För den går väldigt trögt på min
Du har nog en modernare utrustning än jag

För att rensa kylsystem använde man oxalsyra som man köper på apoteket
"Ett väl definierat problem är ett till hälften löst problem."
kimmen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:04:10, 18-01-2008
Ort: Stockholm N



Turbodiesel

#17 » 00:27:45, 29-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det möjligt så byt slangarna hela vägen, för att åtgärda problemet för en lite längre tidsperiod.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

femcittror (trådstartaren)

#18 » 09:20:19, 29-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

kimmen skrev:Inlägg av kimmen » 21:33:14, 28-09-2018
Min kran är originalmonterad verkar det som, men hytterna eftermonteras tydligen i Sverige
Vad jag var ute efter var att öppnar verkligt kranen, är den hel? För den går väldigt trögt på min
Du har nog en modernare utrustning än jag


Ja kranen som är av någon typ av plast (teflon ?) fungerar. Har haft loss den och jag orkar vrida det lilla(8*8 mm) fyrkantsanslutningen för hand.När den sitter monterad ser jag att den ändrar position som den ska beroende på hur jag ställer reglaget. Tråden i Bowdenhöljet går däremot lite trögt.

Skarven på framledningen från motorn styrker att hytten är eftermonterad. Skarvnippeln ser inte helt frisk ut, anfrätt av tidens tand.
femcittror
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:48:38, 15-12-2010
Ort: Timrå
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: Yanmar Kubota

femcittror (trådstartaren)

#19 » 09:26:40, 29-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Turbodiesel skrev:Är det möjligt så byt slangarna hela vägen, för att åtgärda problemet för en lite längre tidsperiod.


Tanken på det finns, tror att jag avvaktar pga jag tvivlar på att kunna göra det lika proffsigt som det är draget och isolerat nu.
femcittror
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:48:38, 15-12-2010
Ort: Timrå
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: Yanmar Kubota

femcittror (trådstartaren)

#20 » 18:42:51, 29-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Skrev ett inlägg här i em, måste ha klantat bort det.

Genombrott med hjälp av Maskinisten, handdriven avloppsrensare med "korkskruv", tryckluft, 3-5 cl toaklorin och 1 l kokhett vatten.

Använde tryckluft för att få lite cirkulation i vätskan mot proppen, dock lite för mycket så den flög i iväg över större yta än planerat.
Det gick smärtfritt att spola ur slangarna i värmesystemet, inga större mängder behövdes för att få klart vatten i retur.

Har fått slangar och kran på rättplats, tänkte skölja ur hela hela systemet med vatten innan jag återställer innertaket som det skall sitta.

Stort tack för kompetent hjälp. :buga:

3 personer gillar det här inlägget.
femcittror
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:48:38, 15-12-2010
Ort: Timrå
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: Yanmar Kubota

femcittror (trådstartaren)

#21 » 14:57:50, 15-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ut på provkörning ur garaget efter att ha tappat ur det mesta av luften i däcken, gott om utrymme (1 cm) under porten.

Vindrutetorkaren gick kontinuerligt, kortslutning mellan två stift på brytarens baksida, snabbt åtgärdat.

Arbetsbelysningen framåt tände bara ibland, taket hade inte åkt upp till 100 %, snabb åtgärdat.

Värmen då, jodå det kommer en hel del varmluft från munstyckena i takhöjd så rutorna skall nog bli isfria på nolltid. Däremot blir det nog till att köra med lika varma kängor som till traktorn utan hytt. :mrgreen:

4 personer gillar det här inlägget.
femcittror
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:48:38, 15-12-2010
Ort: Timrå
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: Yanmar Kubota


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Allsta, skyhaj och 21 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se