torbjorn_forsman skrev:Var "originalstartmotorn" verkligen original eller kan den ha varit bytt mot en mer eller mindre opassande en gång förut?
Kan det tänkas att skruvhålen i startmotorn har så liten frigång att de hjälper till att styra upp den?
Jag har sett servicemeddelanden om att det har funnits motorer som ska ha en distans- eller adapterring mellan blocket och startmotorn (förmodligen nödlösning för att något blev feltänkt eller missuppfattat under konstruktionsarbetet), kan det tänkas att det saknas en sådan i det här fallet?
"äkta" original....(därav inte värd att renovera)
Okej! Aldrig hört talas om faktiskt....men funderade lite på att tillverka små bussningar för att få skruvarna i centrum av skruvhålen....såvida det är Rätt läge vill säga.
Har man tur så kan motorn endast komma för långt ut, och inte för nära så att kransen kan skadas.....alt. så skruvar jag fast motorn så att den sitter så långt ut som möjligt, och hoppas på att det blir bra. Dock vore det intressant att få veta hur motorn Ska sitta...