Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Lösning på kopplingsproblem valmet 604

1 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

KörValmet (trådstartaren)

#1 » 23:06:07, 19-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Min 604 från 1983 har för första gången fått olja på de omtalade ,under golvet,under lucka 3 ställen som ska ha 10 droppar olja.
Efter fått lite problem med att växla och att den inte riktigt frikopplade direkt sökte jag efter de i instruktionsboken 3 smörjställen under kåpan under golvet .....
Visade sig att under golvmattan fanns det 3 slangar förmonterade som bara var att böja upp och ta ur ändproppen.
Började med främre slangen och fyllde den full, med kraftöverföringen frikopplad. Sen blåste jag i slangen och på så sätt tryckte ur oljan dit den skulĺe. Eftersom det troligtvis aldrig gjorts tidigare upprepades det 1 gång till. Tänkte att lite extra olja kan väll inte skada.
Ryckte sen fram och tillbaka med spaken.
Övergick till de 2 andra med samma procedur och körde i och ur med kopplingspedalen.
Nu funkar det fint att växla och inga problem med växel som inte vill släppa vid frikoppling eller svårt att få i växeln

2 personer gillar det här inlägget.
KörValmet
1 inlägg
 
Blev medlem: 22:23:29, 08-11-2018
Ort: Vedum
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 604




Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se