Janson1 skrev:Jag tycker också det borde vara värt att ta ner tråget och kolla veveriet innan skrotning...
Yes det ska göras imorgon
Janson1 skrev:Jag tycker också det borde vara värt att ta ner tråget och kolla veveriet innan skrotning...
Andreas.karlsson skrev:Grymt me bilder! Klart att de ser slitet ut....men av den lilla kunskap jag besitter, så ser de ju inte ut som något totalhaveri är på G heller precis. Lossa alla överfall och inspektera.
Har du kollat om spåner i oljan är magnetiska eller ej?
Janson1 skrev:Ja, dom har väl inte orsakat nån skada? Jag tror det kommer att synas mer rejält om du tittar vidare och det är med största trolighet ett vevlager. En grej som kör igäl vevlager förutom oljebrist och vanligt slitage är om spridarna tex läcker lite eller har dålig stråle, ja så den bankar mera än vad den bör, då tar lagerna slut fortare...
Gjutarolle skrev:Andreas.karlsson skrev:Grymt me bilder! Klart att de ser slitet ut....men av den lilla kunskap jag besitter, så ser de ju inte ut som något totalhaveri är på G heller precis. Lossa alla överfall och inspektera.
Har du kollat om spåner i oljan är magnetiska eller ej?
Om dom andra lagrerna inte är mycket värre en dessa borde det räcka med lite motortvätt och smacka dit nya lager, går inte se något speciellt på veven heller så den tror jag klarat sig, bara hoppas de går trycka i och ur dom övre ramlagrena med veven på plats, vill inte ta ner den
Andreas.karlsson skrev:Nu ger det ju inte ifrån sig några oljud i första taget precis....men hittar du inget, så är ett tips att kontrollera din nya matarpump......för Den kan orsaka spåner i oljan den! De fick ja erfara i höstas när ja fann spåner i oljan ifrån kamaxeln
Andreas.karlsson skrev:Gjutarolle skrev:Andreas.karlsson skrev:Grymt me bilder! Klart att de ser slitet ut....men av den lilla kunskap jag besitter, så ser de ju inte ut som något totalhaveri är på G heller precis. Lossa alla överfall och inspektera.
Har du kollat om spåner i oljan är magnetiska eller ej?
Om dom andra lagrerna inte är mycket värre en dessa borde det räcka med lite motortvätt och smacka dit nya lager, går inte se något speciellt på veven heller så den tror jag klarat sig, bara hoppas de går trycka i och ur dom övre ramlagrena med veven på plats, vill inte ta ner den
Min far bytte på 1120'n i höstas när tråget ändå var nere....din motor bör inte vara krångligare på förutom att du har fler lager. Dock bör du ju ha verktyget att vrida runt motorn med....alt. se till att komma åt bulten till vevaxelns remskiva.....men se du över resterande lager först som sagt, så får du utgå därifrån
Återgå till [Traktorer] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster