Hade en 36 i 15 år, den va ansedd som skrot när jag köpte den, men den tuffade på o gjorde sitt jobb iaf.
Kallstarten är viktigt, de ska bolma litt
svart en liten stund men sen ska de va hyfsat "rena gaser". Dock beror de på va som finnes i tanken, är det gammal gulbrun diesel så kan de ryka o lukta litt.
Kolla att de är
olja i pumphus o regulatorhus (allt på insprutningspumpen) troligen är insprutdelen ganska dieselblandad men de e "normalt".
Denna kan va bra att studera innan du åker o kikar
BM 35/36 instruktionsbokMotorn ska gå lugnt o fint på tomgång när den har startat o stått/gått en stund. Vad som är lugnt förstår du när du hör det.
Däcken, well.. de som va på min va hårda o fulla me sprickor men klarade sig utan punka.
MEN, stora revor etc är int bra, läge för prutning.
Om hydrauliken är seg, kolla remmarna till hydraulpumpen. Är dom dåligt spända blir de dålig fart på hydrauliken.
I övrigt kolla oljestickan, de ska va svart olja, inte vit/grå. Det senare indikerar ev kylvätskeläckage in i motorn.
I övrigt, se inläggen ovan.
Helhetsintrycket är annars de som gäller. Skruva o serva får du göra oavsett
Lycka till