Hej.
Knappen för
kallstart skall stanna ute om man har över ca halvgas (1500rpm) Vi hade problem med att med torr diesel så kärvade regulatorn som sitter som v8larsson skrev framme mot transmissionen i motorns framkant. Fick alltid köra med en skvätt motorolja eller 2 taktsolja.
Kommer inte ihåg helt men har för mig de skal vara en
kåpa så man kan komma åt och se regulatorn. Inte helt säker att man skall plocka ett element då jag vet att de är justeringsmöjligheter mellan de båda blocken med de 3 pumparna i. Om man tex ställer på bränslet en aning (som dessa älskar) så måste man enligt vad jag kommer ihåg kontrollera så de blir exakt samma på bägge blocken. Gjorde inte detta stjälv så vet inte exakt.
Det låter som de är rost/färgflagor i suget från tankarna (plåttankar), suget sitter i förbindningsröret mellan de 2 tankarna precis mitt under vxl lådan. Tyvärr lägsta punkten så ställer sig bottensats där, finns tyvärr heller inte avstängningsventiler orginal.... Då suger det genom packningen vid förfiltret.
Laser 150 med intercoolersats ställer man upp till 190 hk på kraftutaget , men lite avsvarvning av kolvarna (diametern över översta ringen) är nödvändigt om man skall ta ut den effekten kontinuerligt. Laser 110-150 är mycket skottsäkra ekipage, inte så morderna dock.
Lycka till. skall fundera om jag kommer på nåt mer........
mvh