Vet inte hur det ser ut på din Case, men allmänt så finns det en markering på en
remskiva på
vevaxeländan eller svänghjulet som skall stå mot en markering.
Sen kollar du på ettans cylinders ventiler att de är opåverkade, dvs det skall finnas glapp mellan ventilerna och vipparmen( då står den i insprutningsläge - mellan kompression och arbetstakt).
Finns det inget glapp så står du ett varv fel (det är ju en fyrtaktare så vevaxeln gör ju två varv på varje cykel), då får du alltså baxa motorn ett varv.
Cylindrarna jobbar i regel två och två, så när ettans cylinder står i tändningsläge står tex fyran (på en fyrcylindrig motor)mellan avgas-, och insugstakt- då skall båda ventiler vara påverkade, en stänger och en öppnar med lite överlapp.
Hittar du ingen markering kan du alltså leta dig fram genom att ta reda på tändföljden och se vilka cylindrar som följs åt i rörelsen.
Det brukar även vara en markering på pumpkopplingen som skall stå mot ett märke på insprutningspumpens gavel.
Som sagt detta är generellt, men gäller i princip alla motorer.