Kalle! Det var hela Fem skruvar bakifrån. In under sits och verktygslåda och med lyftaxeln ivägen. Alldrigvarit så glad för knuten till halvtumshylsan som med detta..
Har altså haft locket av sedan sist och stått och runnit av. Lyckades lirka ur kopplingen och första axeln. Precis på millimetern att det går. Skulle underlättat att ha spärrat tryckplattan men hittade inga skruvhål till det men det kanske finns ändå. Kopplingsaxeln var inte utom räddning. En större rörtång fick fart på den och den blev nogsamt avborstad och infettad vid återmonteringen.
Har ikväll plockat ihop så jsg är tillbaka där jag slutade vid förra inlägget. Tryckplatta och svänghjul var gråa och rostiga så de putsades blanka med stålborste. Lamellen var 8,5 mm och en bit kvar till nitarna så den får en chans till då det verkar vara kopplingsaxeln som varit boven. Tog bort svänghjulet för att se om.vevaxeltätningen kundes göras något åt men det bedömde jag det inte som. Får bli ett senare projekt i så fall, kopplingen är ju inte utbytt så det kan bli fler gånger. Glömde dock låsa skruvarna till skjuthylsan. Men det ska nog ordna sig via rattväxelhålet. Jag ju lossade dem den vägen och nu är det ju "bara" saxpinnarna som ska i.
Denhär kaffelatte liknande sörjan som bott i växellådan dolde en hel del fastare föroreningar i botten. Spolat med oljeduschspruta med diesel så bäst att det bir ersatt med begagnad hybran som sköljolja i ett par byten framöver.