Jag har haft samma problem med min Buster 320 1964 . Efter många månaders letande hittade jag packboxen till slut . Måtten på den är 38 ,1 mm x 60 , 32 mm x 12 7 mm . Har haft den i min Buster i över 2 år , kör bara min slåttermaskin , slår ca 1,5 ha 8-9 ggr år , och den läker mycket lite , lite mer än fuktar . Tog ut ptoaxeln från traktorn , mätte packboxen började leta efter den . Hittade en på www.
kullager. se . , art nr RT 386012 A , A står för typ . 2020 besökte jag Henrys Masinservice i Kalix i ett annat ärende som han försökte hjälpa mig med . Men inte han heller kunde hjälpa att ta fram en
sprängskiss på ptoväxellådan tiil min buster 1964 som har två hastigheter på pton .
( Det är också en fråga till er läsare om ni vet var man kan få en sådan sprängskiss ) . Han ville absolut inte ha någon som helst ersättning för tiden han la ner på letandet . För att visa min tacksamhet beställde jag en
reserv packbox av honom . Följesedeln visar att den kommer från en firma som heter SESEMIC AB . Bredden är ännu närmare orginalet ( 10 mm ) SESEMICS är 9, 52 mm ART nr RT 38,1 60, 32 9,52 A . Såg i lokaltidningen i år att Henry dött . Har också som många andra busterägare haft problem med oljeläckage från lyftarmarna . Speciellt den vänstra , har en
fettnippel på var sin sida av lyftaxeln , efter tips från en bekant som arbetat på LKABs underjords verkstad i 40 år , löste jag problemet med mindre än 1000 kr . Han berättade att han och hans kollegor ofta måste lösa hydraulolje
läckage med egna lösningar , mer än en gång har de löst problemen med dubbla o-ringar . På hans förslag köpte jag ett siliconsnöre på 5, 3 mm , gjorde en egen limmall köpte snabblim . För att kunna limma silicon blev jag tvungen att köpa en en primer . Fick tag på Wurth art nr 0893 091 5 , klippte snöret i rätt längd , så att jag fick samma
diameter som orginalet , filade till lite vid skarven så att den blev jämn .Enligt instruktionen jag läste sprayar man primern först sedan limmet omgående , limfogen blir inte bra om man trycker ihop de båda ändarna för hårt . När jag gjort detta och tryckt den nya o- ringen på plats , köpte jag en
o-ring gjord av nitril klass 90 med samma ytterdiameter som orginalet 46 mm tror jag det var . Den köpta o- ringen 3x 40 mm ovanpå silicon o-ringen , tillverkade ett
shims av 0,5 mm plåt för att minska på glappet på lyftarmarna .