Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Byte topplocks packning bm t24

20 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

torbjorn_forsman

#16 » 22:12:30, 12-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

2. För att lösa upp rost mm i kylsystemet kan du använda i stort sett vad som helst som är surt (lågt pH-värde). T ex något fosforsyrahaltigt såsom Hessa Kalkbort eller en del bättre sorters toarengöring (läs det finstilta på förpackningen), iblandat i kylvattnet under någon timmes körning med ordentligt varm motor och öppen/bortplockad termostat (skärma av kylaren för att hålla upp motortemperaturen). Skölj noga efteråt, kör någon timme med rent vatten efteråt och kolla att det inte blir grumligt eller smakar surt, i så fall behövs mer sköljning.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514



sliff (trådstartaren)

#17 » 23:30:08, 12-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för svar forskat lite och kommer prova med citroncyra i kylsystemet när jag fått ihop den sen tänkte jag. Lager gick ej få tag i nya tyvärr. Är det någon som har koll på några åtdragningsmoment när jag skall montera ihop tex för vevstakarna och toppen ? MVH Björm
sliff
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:13:39, 13-05-2021
Ort: Uddevalla
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: volvo bm t24

sliff (trådstartaren)

#18 » 23:32:10, 12-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Två gummiringar var det i botten på fodret. Hittade inte att man skulle täta upptill under flensen med något på fodrena. Får väll räkna med att det blir tätt där när allt kommer på plats.

1 person gillar det här inlägget.
sliff
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:13:39, 13-05-2021
Ort: Uddevalla
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: volvo bm t24

sliff (trådstartaren)

#19 » 23:45:34, 12-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Undrar även om foderhöjd om någon vet vad det skall vara. Nu monterar jag ju tilbaka samma foder där dom satt. Så antar att det borde hamna på rätt höjd sålänge det är rent.
sliff
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:13:39, 13-05-2021
Ort: Uddevalla
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: volvo bm t24

sliff (trådstartaren)

#20 » 13:30:55, 15-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fått tag på åtdragningsmoment och ventilspel från volvo bm klubben. Nu hoppas jag att den skall hoppa igång.
sliff
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:13:39, 13-05-2021
Ort: Uddevalla
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: volvo bm t24


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se