Absout, med motoroljan gör jag ju så, men hydraul har jag inte så mycket annat än lilla vedklyven…
zeusl skrev: .... Stämmer det att man kan ut mer kraft med 46-olja? ....
zeusl skrev: .... hällt på 20L ny olja, är i nivå precis under returledningen ....
Michael Meier skrev:zeusl skrev: .... hällt på 20L ny olja, är i nivå precis under returledningen ....
exakt vad menas med "under" ?
Under returledningens utlopp ?
Michael Meier skrev:I besvärlig olja kan det ta dygn innan oljan är avluftad, under tiden förorsakar luftbubblorna skador i olika mått.
Skum på ytan som fortsätter att produceras väller ut genom avluftningen.
Två +sidor töms på olja när du sänker, pumpen hinner inte fylla -sidorna, en paniksänkning tar 2 sekunder.
Det blir liksom en kraftig rörelse i tanken då.
Ingen direkt volymökning på grund av temp tycker jag, kommer du att jobba hårt med hydrauliken?
Michael Meier skrev:Du har antagligen ingen återfyllnad av lyftkolvarnas plussida när du sänker, framför allt när denna ventil är öppen till T, stänger du ventilen och trycker spaken mot sänk, tomgång motor.. kanske tio-femton sekunder lär det ta innan du får någon reaktion.
Om du tar bort skruv och planbricka på ventilspindeln, ska det finnas ett streck/markering på änden av ventilspindeln som visar horisontellt läge=stängt / lodrätt läge=fullt öppen, ifall du är osäker på hur den ska stå.
Själva ventilen är en kula med hål i, som du vrider en kvart, väldigt osannolikt att det har hänt något där inne så att du behöver byta ut den.
Återgå till [Traktorer] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster