Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Fordson Power Major prosjektet er endelig ferdig

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

aursis (trådstartaren)

#1 » 01:05:29, 28-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Til Admin, hvis dette er et overtramp, så slett vennligst denne posten.

Hei. Dette er min aller første post her på Maskinisten. Har "lurt" i bakgrunnen en stund, sett og lest og ikke minst....Lært.
I 2019 var jeg på Lørenskog et sted og hentet en forkommen Fordson Power Major. I dag, er den nære på 100% ok og ferdig, til og med graveaggregatet, et HamJern er overhalt, ompakket og i orden.
Har en YouTube kanal, der jeg har lagt ut en del filmsnutter om hentingen, frakt, demontering og montering, prøvekjøring og en del til (det kommer stadig mer, det er skremmende hvor mye bilder man tok ;) )
Kanalen min har ikke noe reklame eller annet "dill". Det er kun en ikke så A4-kar som skrur traktor, mye eksos og litt til. Nå gikk desverre eieren ( en utolig trivelig kar) av Fordsonen bort tidligere i år, så han fikk desverre ikke sett sluttresultatet av oppussingen.
Deler en video her og håper at det kanskje er litt "severdig" med litt uhøytidelig "mekking".
Her deles:

Selve kanalen finnes her:https://www.youtube.com/channel/UCLUgEHkaUADLWj9MwTRKqRQ


Ha det fint alle sammen :wave:

9 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
aursis
1 inlägg
 
Blev medlem: 08:43:28, 19-12-2016
Ort: Aurskog og Høland Kommune
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fordson Power Major 1960 Mod. Overhalt HamJern 120 Graveaggregat samt Horn-Draulic frontlaster.



flightace

#2 » 18:54:26, 14-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej ! Har en hamjern 400 som tätningarna i änden på cylindern murknat ordentligt på,verkar vara nån typ av tätningar som inte längre finns,vart hitta du tätningarna till din? dina cylindrar ser likadana som mina ut i utförandet även om mitt aggregat e större,

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
flightace
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 11:55:21, 25-07-2010
Ort: Dals långed
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: john deere 2130 hfwd
med ferguson 702 lastare
Jd 2030
Ih 454
Ih 624
Fordson supermajor med Hamjern 400 grävaggregat
Holder rasant (ofrivillige golfaren) redskapsbärare


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: sleeper_86, ster90 och 12 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se