Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

MF 135 oval gummiplugg till traktorkropp?

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

emerjo (trådstartaren)

#1 » 20:15:23, 24-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan
Frågan gäller alltså en Massey Ferguson 135, 1970 årsmodell. Har precis köpt traktorn och ska påbörja nödvändiga service och åtgärder.
Jag har kollat i instruktionsboken som jag fick med på köpet. Jag har sökt på internet i tillgänliga servicemanualer. Men hittar inte denna lilla gummipropp.
Jag kan inte hitta namnet på, eller hitta att köpa hos någon återförsäljare på nätet. En gummiplugg som sitter på vänster sida traktorkropp framför växellådan. Kopplingshuset kanske det heter.
Jag laddar upp tre bilder nederst i inlägget som visar exakt vad och vart jag menar.

Här är även en video av en skön Aussie som heter Lance, han renoverar en redigt illa vårdad MF135. Där han visar pluggen och vad som sitter bakom.
Med hans videos, tillsammans med servicemanual jag beställer i sittande stund ska jag nog kunna lösa det som behövs göras med min nygamla traktor. Hoppas nu bara inte vintern är för kort.
https://youtu.be/qFWGjrB_Gko?t=95

Det störta ingreppet jag gjort tidigare på en traktor är byte av vattenpump på en Bolinder 35/36. Nu är det dags att göra samma och mer där till på detta fina exemplar av en MF135!
Uppskattar hjälp med att få reda på artikelnummer, reservdelsnummer. Namn på pluggen eller en länk där jag kan köpa den. Eller om någon skulle sitta på en i sin verkstad och inte behöver ha den längre...
Stort TACK på förhand
Mvh


Bild
Bild
Bild
emerjo
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:53:42, 17-05-2019
Ort: Bohuslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 135



Ole.L

#2 » 21:14:48, 24-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ole.L
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:42:12, 14-04-2008
Ort: Nordland
Norge
Maskin: BM Volvo 430 S

emerjo (trådstartaren)

#3 » 23:00:29, 24-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ole.L skrev:https://export.sparex.com/inspection-plug-43951.html


Helt suveränt, jättetack Ole.L god fortsättning!
emerjo
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:53:42, 17-05-2019
Ort: Bohuslän
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 135


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se