Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Case 1294 stannar efter ca 15 min

48 inlägg • Sida 4 av 4
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

enslow (trådstartaren)

#46 » 12:43:59, 23-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Michael Meier skrev:Osannolikt att utjämningsrörets två gummislangstumpar enbart läcker in luft.. dessa är kanska grova ändå, har du ingen annan anledning att byta dessa så borde du kunna göra det senare, sugledningens slangstump är däremot skarpt misstänkt.

Ångrade mina ord direkt, utjämningsröret borde vara en skrot/slam/vattenficka, kanske bäst att titta efter ändå!


jag tömde bägge tankarna i somras och tog lös röret och slang skarvarna såg inget fel det såg rent och snyggt ut.
Och när man fyller tankarna så går det först in i tank 1 sen är anslutningen till tank 2 lite högre upp så det borde inte bli kvar någon luft i röret
så länge man har diesel kvar.

I instruktionsboken står det att man måste ha minst 9liter i tanken om man luftar systemet.

Jag kommer att byta ut metall ledningen från matarpumpen till anslutningsröret mot en 8mm slang.
Då jag är osäker på om den gamla kopplingen in i matarpumpen är tät.
Blir då ny monterat mot fyllningsröret men nya klammer.

Det som är bra är att nu vet jag hur det ska se ut i glas koppen så jag kan starta traktorn efter varje moment och se om det ser rätt ut.
Tack vare det här forumet.

Mvh//Enslow

2 personer gillar det här inlägget.
enslow
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:09:39, 30-12-2014
Ort: Sundsvall
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case 1294



Michael Meier

#47 » 15:36:16, 23-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det kan väl hända att du har en luftbubbla i toppen på glaskupan när du fyller och avluftar lågtrycksdelen, innan den är avluftad.
Det får inte komma flera luftbubblor från sugledningen, är det svårt att se om det kommer nya lyftbubblor lär du använda dei av en transparent slang som du kan sätta i en båge uppåt så blir det med stor sannolikhet tydligare och du blir mera säker på din fråga.
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

enslow (trådstartaren)

#48 » 16:09:45, 23-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Här kommer en återkoppling

Gjorde som jag skrev och har nu varit ute i ca 1 timme och skottat ren 2st gårdsplaner samt flyttat 2st stora snöhögar och traktorn har fungerat hela tiden.

Så stort tack igen alla, Nu har jag lärt mig mycket angående bränslesystemen på min traktor//Enslow


Detta inlägg har valts som lösning


8 personer gillar det här inlägget.
enslow
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:09:39, 30-12-2014
Ort: Sundsvall
Maskintyp: Traktor
Maskin: Case 1294


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot], Masseydriver och 13 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se