Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

IH 454 med snabbväxel, inköp & Liv

48 inlägg • Sida 4 av 4
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

magloman

#46 » 22:27:17, 25-12-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Räcker ju(eller bäst) med ett enkelverkande för kranpaket sen en fri retur till tank.

Låter ju bra, verkar vara samma som många traktorer runt den tiden. Bm430/650 och zetor 8011 mfl

Min lilla kran på zetorn funkar bra med det flödet.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430



håkan 13

#47 » 18:30:04, 26-12-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

hej. om du ska ha bort lastaren har du 4 muttrar (2 på varje sida) som ska lossas på... dom håller framdelen på lastaren!
sen har du 2 muttrar längst bak på lastaren (1 på varje sida) som ska skruvas loss... så om du sen sätter stödbenen i fästet längs fram
och försöker få dom att räcka ner till marken... så är det bara att backa ca 1 dm... och lyfta lastaren lite så går den fri!!
och då kan du lossa slangarna! om du vill släppa trycket kan du göra 2 träklossar som du kilar under lyftkolvarna!!
obs!! ha en skopa på när du ställer av!! blir bättre jämnvikt då!!

annars tyckte jag att 784an jag fixade iordning var ganska lätt att dela på... :vissla: men kan ha haft att göra med att den jag delade innan IHn var en Valmet 2105... :lmao:

här har du grejer för att steloperera!! plus en massa annat!!
https://www.tractorparts.co.uk/internat ... rsion-gear

1 person gillar det här inlägget.
håkan 13
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:15:49, 15-03-2008
Ort: Finspång
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 6718s, MF 8S-265, NH T7-270, Case-IH 7230, JD 5820 V-BM L50c, L60h Weidemann 1250 Claas Lexion 7600 tt, mm, och på fritiden... ;-) Moelven 691, IH 475, Lundberg 342, en Chevapickis, nån SAAB och Alfa Romeo... och ganska många Land Rovers... mm...

Mattias_E (trådstartaren)

#48 » 22:45:22, 28-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, här går det fram och tillbaka. Har en annons ute på traktorn men den verkar inte flyga iväg direkt. Har blivit lite omfördelningar av de små ekonomiska resurserna som jag har tillgängliga, gamla synder som man få lida av senare i livet, men så är det. Några hundår till kommer det att bli.

Om traktorn blir kvar så är nuvarande plan att själv tillsammans med en kompis dela på traktorn här hemma och göra det man kan själv och lämna iväg om det behövs för att ta isär och ihop själva lamellpaketet. Men det mesta brukar kunna lösa sig med hjälp av trevliga Maskinister som finns i ens närhet.

Hade i alla fall igång traktorn nu när vi har mildväder och gröna gräsmattor igen, den har stått nu i två-tre månader, har mest varit kallt och eländigt så jag har inte velat starta den även om den säkert hade varit till bra hjälp att flytta snö med då jag misstänker att bakdäcken är vätskefyllda, däcken hade rimfrost upp till överkanten på fälgen nu när det var rejält kallt med ca -20 grader även här i Skåne.
Ett par klick innan startmotorn drog runt och den hoppade igång så snällt, har inte ens stödladdat batteriet. Blev en tur runt byn för att varmköra den lite och den går så himla fint i motorn. Vilken traktor om den nu bara hade varit OK i snabbväxeln :vissla: :driver: :buga:

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mattias_E
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:15, 06-10-2017
Ort: NÖ Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 -61
IH 454 -72


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: knasen28 och 23 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se