Utförligt och Bra svar, som vanligt Torbjörn!
Efter ett motorbyte 2015, där jag först spolade ur massa skit ur kylarens botten, och hällde i Bar'Leaks "kylarrens" för att få ur så mycket som möjligt ur blocket. Sen i med JD C-G.....sen 2019, knappt 4 år senare, så gjordes en reparation och kylarvätskan tömdes. Det var bara ett fåtal körtimmar under de åren, och glykolen såg
ungefär som ny ut. Dock hade det ju gått några år, så hällde i ny Cool-Gard igen. Men nu har de ju gått ytterligare npgra år...snart 5, sedan senaste bytet. 20-25 timmars gångtid totalt, och jag har börjat fundera på att byta återigen. Främst för att hålla borta rosten, samt ev
cavitation. JD har ju haft en hel del problem med de. Men skulle det vara totalt överkurs att byta igen...och vänta 1 år till? C-G anser jag vara en Dyr glykol, men samtidigt billig i längden...OM den håller vad den lovar.