Matartrycket brukar vara några tiondels bar, alltså i samma hä
rad som trycket från bränslepumpen till en bensinmotor med
förgasare. Mer exakta uppgifter bör finnas i VHB för motorn eller traktorn. Så en manometer med 1 bar fullt utslag bör fungera utmärkt, en sån som brukade finnas med i de billiga satser med motorserviceinstrument som såldes på t ex Biltema eller Micro och fanns i vartenda garage för 30-40 år sedan. Manometrar som sitter på t ex värmepannor eller slutna expansionskärl för värmesystem kan också vara lämpliga för ändamålet.
Vilken biltillbehörsfirma, VVS-firma eller lågprislada av typ Jula som helst, bör kunna vara lämplig leverantör.
Med tanke på alla miljontals personbilar som fungerar utmärkt med bränslepump i tanken, så kan man inte döma ut den lösningen. Den stora fördelen med att ha pump i tanken är att det inte finns några bränsleledningar med undertryck någonstans i systemet (när allt fungerar som det ska), och därmed är det uteslutet att det skulle kunna sugas in
luft någonstans.
Insprutningspumpen verkar vara av typ DPA, även om det står Lucas på just det här exemplaret så är de traditionellt mer kända under märket CAV men de kan också heta t ex Delphi eller Roto-Diesel, beroende på årgång och var i världen de är tillverkade. Vilken dieselservicefirma som helst bör ha kompetens för dem.