Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Finne riktig utstyr - løftearmen og skuffe for Fiat540DT

4 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

FiatTraktor (trådstartaren)

#1 » 13:57:47, 05-02-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hei :grin:

Jeg har en '70 Fiat 540DT Special traktor og vil gjerne ha mer tilbehør for å gjøre det enklere om vinteren.
Jeg har foreløpig kun en snøfreser, men vil gjerne kjøpe en spade.

Dessverre har jeg ingen anelse om hva som er kompatibelt eller nødvendig for å kunne kjøpe en spade.

Av det jeg har lært så langt i søket, er det Eurofeste, Trimafeste, etc.
For eksempel, ikke langt fra meg, er det noen som tilbyr en Gyro laster med festebraketter (jeg tenker det er en løftearmen for en skuffe?) fra en Ford 4000, 4100. Ville dette være kompatibelt med en Fiat 540DT S? :klia:

Tusen takk :smile:
Nathalie
FiatTraktor
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:15:49, 05-02-2024
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fiat 540DT Special



atlashjul

#2 » 14:45:56, 05-02-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fäste på/till traktorkropp är specifikt för varje "traktormärke" Att Ford fäste skulle passa fiat är mindre troligt. Lastaren i sig kan passa flera, om fästet på traktorn är av en standard tex Trima . ålö . Annat märke.
Men kan även där finnas olika bredder. Redskapsfäste kan variera på alla lastare, särskilt äldre. Men finns standard. tex Trima/sms . Euro . mfl.
Användarvisningsbild
atlashjul
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:17:50, 18-11-2007
Ort: Värmland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Har:Hitachi EX100. Scania TGB-30.Hanomag B6.
Deutz dx85. Deutz dx3,50. Atlas 1122och1004 Mf 165.
Claas Dominator-48.Mf 65.Scania 110.Volvo fl-614.
Mf 205(ombyggd till Berol)

FiatTraktor (trådstartaren)

#3 » 17:29:40, 05-02-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ok tusen takk.

Det er ekstremt komplisert for en lekmann å finne ut hvilke frontlastere som er kompatible.
Selv når jeg går til Trima-nettstedet aner jeg ikke hva jeg skal klikke på fordi det ikke finnes noen liste over hvilke frontlastere som er kompatible med hvilke merker.

Etter å ha undersøkt lenge vet jeg nå at det finnes produsentuavhengige merker som produserer frontlastere med forskjellige systemer. Men det jeg skal se etter nå er en gammel Fiat, det aner jeg ikke.

Forutsatt at jeg nå har en frontlaster, er den lett å montere og sette i gang? eller trenger den en annen hydraulikkmotor eller noe? Jeg har kun ett hydraulikkuttak og det er bak der snøfreseren er festet. Den ville selvfølgelig ikke vært i bruk samtidig med spaden hvis jeg ville fjerne våt snø. Men noen frontlastere jeg har sett nå har 3 hydrauliske koblinger, som jeg ikke har.
FiatTraktor
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:15:49, 05-02-2024
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fiat 540DT Special

atlashjul

#4 » 20:53:06, 05-02-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska du bara ha en lastare för lyft upp/ned så går det kanske att få dit något "enkelt" och Hydraulikuttag går att lösa med extra-ventiler, även om du bara har ett uttag. Men om du inte kan göra detta själv så kostar ju montering pengar + delar.. Men ska du ha något som är brukbart/körbart = lyft / tilt snabbfäste för redskap samt fäste så du kan koppla av hela lastaren. så spöres det om det är lönsamt / blir bra.
Ett tips är nog att se efter först om du kan få tag i en traktor med lastare som är körklar.
Användarvisningsbild
atlashjul
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:17:50, 18-11-2007
Ort: Värmland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Har:Hitachi EX100. Scania TGB-30.Hanomag B6.
Deutz dx85. Deutz dx3,50. Atlas 1122och1004 Mf 165.
Claas Dominator-48.Mf 65.Scania 110.Volvo fl-614.
Mf 205(ombyggd till Berol)


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Håltegården och 22 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se