Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Oljebyte i slutväxlar MF 65

17 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

bjothe (trådstartaren)

#16 » 22:21:36, 08-02-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nej det är tunna spånflisor. Jag fyllde hur som helst på med frisk lite tunnare olja som jag tänkte skulle få blanda upp sig med den tjocka sirap som är i växlarna nu. Det blir väl kanske en handfull plogningar på gården innan våren kommer. När värmen kommer kan jag i lugn och ro pumpa ur oljan när den förhoppningsvis är lite mer lättflytande än den är nu. Med tanke på hur skitig den är blir det nog ett par byten.

2 personer gillar det här inlägget.
bjothe
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:29:35, 14-11-2021
Ort: Ludvika
Maskin: MF 65



Johanolof

#17 » 19:06:01, 09-02-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är inte några större svårigheter att dela växeln och på det viset få ut oljan. Bort med däcket och lossa bultarna runt om. Sen fyller du med diesel och kör runt lite så får du bort allt skit. Och sist fyller du på med lämplig olja.
Suga ur är nog inte lätt, blir svårt att komma ner på botten och sen får du aldrig ut allt.

4 personer gillar det här inlägget.
Johanolof
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:11:14, 12-01-2010
Maskintyp: Traktor


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Ivar Risslén, Lars.A och 16 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se