Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

MF30

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Jonell (trådstartaren)

#1 » 19:31:38, 15-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Köpte tillbaka min farfars gamla MF30 för en vecka sedan. Min farfar köpte den 1972 när jag var 9 år gammal och traktorn var då 8år och jag älskade denna lilla traktor över allt annat. Det var med denna lilla traktor mitt intresse för maskiner, bilar och motorcyklar väcktes och det har sedan passerat många maskiner genom mitt liv. Köpte tillbaka den enbart av nostalgiska skäl och betalade troligen alldeles för mycket för den, har förstått av andra inlägg att just MF30 modellen är en "udda fågel" och inte en riktig MF och egentligen inte värd någonting. Min farfar var trädgårdsmästare och traktorn köptes med en baklyft som jag också fick med i köpet, den har under hans tid alltid förvarats i garage. Den nya ägaren till trädgården lät den sedan stå i ett växthus och den har inte använts alls de sista 15 åren. Den startade hur fint som helst och den går bra och allt verkar fungera den ser dock trött och sliten ut för soljusets UV-strålning har brutit ned lacken och den har ytrost av fukten i växthuset. Traktormetern fungerar och den står på 5600 timmar, har planer på renovering men kan inte riktigt bestämma vilken nivå jag ska lägga den på. När jag var i tonåren byggde jag på en Bersjö lastare och den finns kvar på traktorn och fungerar. Tycker det är skitskoj att ha fått tillbaka farfars gamla traktor, den har nu hittat "hem" och ville bara dela med mig av detta.

11 personer gillar det här inlägget.
Jonell
1 inlägg
 
Blev medlem: 19:15:37, 15-03-2024
Sverige
Maskin: Eurotrac W11
Eurotrac H180-C
Tcat H928
MF30



Mattias_E

#2 » 20:35:39, 15-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det här vill vi ha bilder på :photograph:
Användarvisningsbild
Mattias_E
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:48:15, 06-10-2017
Ort: NÖ Skåne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 -61
IH 454 -72


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se