Ny kopplingslamell är 8.4 mm tjock
// M
dieseltroll skrev:Ska försöka komma ihåg att måtta på lamellen imorgon
Du vet om att det finns en verkstadshandbok i downloads?
Finns åtdragningsmoment och toleranser både i mm och tum bland mycket annat! (408 sidor pdf )
// M
dieseltroll skrev:Ny kopplingslamell är 8.4 mm tjock
// M
dieseltroll skrev:En annan sak: I min motor så var inte vevlageröverfallet i mitten uppmärkt, tänk på att märka det så du får det på "rätt" håll sen när det är dax för monteringen.
// M
zetor 7045 skrev:ska traktorn målas sedan också?
Thomas Frisk skrev:"backventilen" i filter förskruvningen är en s.k. by-pass där oljan ska slippa igenom ifall filtret går igen. En mycket temporär räddning av motorn med andra ord.( Brukar finnas på de flesta motorer.)
Dirren skrev: ...Tappar ca 4hk på det men spelar roll...
Dirren skrev:Visst fanns det block, var inga problem fanns både 6V och 12V i utbudet.
Det som ställde till det och som krävdes samtal till experter var att inget stämde riktigt med mitt block, jag har ett 6V:s block med 85mm kolvar och det är tydligen inte helt vanligt om jag förstått det rätt.
Antingen så är det 6V och då 80mm kolvar eller så är 12V med 85mm kolvar. Enligt Sparex så fanns det i övergången några som tillverkades som mitt. Inte bara kolvdiametern som skiljer heller utan även styrningen för fodret som diffar på 3 mm.
dieseltroll skrev:Vart hittar du alla dessa rostiga motorer egentligen?
// M
Grett skrev:Jag tror det är så att TED, dvs fotogenmotorn fick större cylindervolym, dvs 85mm kolvar för att kompensera för effekttappet med den lägre kompressionen.
Det skulle innebära att alla TED med 6V har 85mm.
Grett skrev:Kontrollera en extra gång hur det är med topparna. Jag har ett vagt minne av att det även är någon skillnad på topparna mellan 80mm och 85mm motorerna, dock inte större än att använda på nått sätt
Återgå till [Traktorer] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Mattias_E, rz och 12 gäster