Carlsson skrev:161A --> Gammal är bäst
Men ni med CNHtraktorer, och rockfax, om man nu kopplar ur radarn och ändrar rulldiametern, Hur fan blir hastighetsmätaren då? för i princip så bör den ju visa 43 då om datorn tror hjulen snurrar med fel diameter? eller?
glansholm skrev:Finns ju effektoptimerare som ändrar hastigheten också. FinskaKillar kunde ändra hastigheten på tyska JD men ej amerikanska iaf
Carlsson skrev:glansholm skrev:Finns ju effektoptimerare som ändrar hastigheten också. FinskaKillar kunde ändra hastigheten på tyska JD men ej amerikanska iaf
nja FinskaKillar/Ekotuning, whatever, samma gubbar.. har diskuterats här http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... =ekotuning
Har pratat med dom för att se va dom pysslar med och han lovade mig drygt 280 fria ponnys i 202an vid ett telesamtal.. Att dom kan ta bort varvtalspärren är en sak, det går på CR motorer med ekoläge på högstaväxel, bygger på att den varvar fullt ut då.. Kan tänka mig att det "bara" är en bock på skalan vid max varvtal på den växeln
glansholm skrev:Jovisst om man sänker varvet, hjälper ju inte om man kör slåtterkross? Då behövs ju samma mängd bränsle för att få ut samma effekt vid det varvtalet, för de kan ju inte få bättre verkningsgrad?
Om kylsystemet är samma som på 7810 så borde det inte vara några problem (rent värmemässigt) att höja effekten till samma nivå som den har. Och är kylsystemet bara OK så brukar de aldrig gå varma, då de klarar maxlast i betydligt varmare klimat än vad vi har.Vi har en effektbox på våran 7710a. När vi pressar och hackar med den så blir den för varm om vi använder all effekt.
Har hört talats om att de finns "boxar" som ändrar maxhastigheten till Case IH Puma, finns de till andra märken? Någon som vet?
Återgå till [Traktorer] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: henric.söderlund och 19 gäster