Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Case CS

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

guleda10 (trådstartaren)

#1 » 12:12:00, 25-01-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska iväg och titta på en CS150. Vet någon om det finns några svagheter på dessa traktorer och om man ska titta på nåt specielt?
guleda10
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:15:49, 05-01-2012
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)



Carlsson

#2 » 14:55:01, 25-01-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

En 150 har jag inte kört, däremot har vi en cs94 som är den bästa maskinen på gården tror jag! :thumme: Bara tuffar på med lite vanlig service, och byte av mekanisk soppapump efter 6000 timmar. Det jag kommer på att du kan behöva kolla är att elventilerna till bakre hydraulik går riktigt som de ska och att snabbväxlarna drar och inte hoppar ur direkt! Våran kan hända att den hoppar ur ungefär 1 gång på 25 när det är riktigt kallt ute och nystartad men trycker man till igen så stannar den i! Tycker cs serien är en ganska enkel maskin jämfört med storebror i teknikskalan cvx, samma konsol och snarlik högersida men betydligt enklare! Riktiga reglage till det mesta och helt ok hytt, sett både till storlek och ljud/komfort. Sen så är ju motorn en Sisu, så byter man bara olja så tuffar den på bra länge, i synnerhet med en såpass enkel slitstark låda bakom! :buga:

Är allmänskicket på den ok, och känns fräsch i motorn så skulle nog inte jag vara så rädd för att köpa en sådan! Har bara positivt att säga om CS! :thummar:

edit; stavfel
Senast redigerad av Carlsson 14:57:08, 25-01-2013, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Carlsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:45:51, 14-11-2010
Ort: Öland
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra T202Direct -10
Valtra T150 Advance -07
Case IH MX270 -01
Case IH CS94 -01
Volvo BM L90B -95
Volvo BM DR860 -70-75?

Kverneland 5090 BX -12
CLAAS Uniwrap 455 -10
BIGAB 20-24 -10


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Skillingofsweden och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se