Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Krom eller gjutfoder - vilket är bäst i Perkins A3-152?

33 inlägg • Sida 3 av 3
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Robban_C

#31 » 19:35:50, 27-06-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan det vara en lösning att helt enkelt skruva bort motorns hydraulpump och sätta dit en hemsmidd täckkåpa samt att skifta över remhjul, fläkt med mer?


Om pumpen ger bra tryck och flöde så kanske den skulle få hamna på min MB-Trac så lvxkärran får lite bättre prestanda? :mrgreen:
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17



Daniel Medin

#32 » 22:19:31, 27-06-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hmm.... pengarna tog slut kanske :grin:

Ja den är slående lik en buster 320 motor förutom vevhusvetilationen som går åt andra hållet om jag inte minns fel men det är ju bara till å skita i.

Ett sånt där kallas som med fräsning av grupp och grejer vågar jag inte ens tänka hur mycket det skulle kosta.

Måste ju vara billigare att hitta ett annat block med gjutjärns foder och eventuellt beställa en helrenoveringsats av olsson i ellös har för mig att det går på runt 3500 spänn.

/MVH
Daniel Medin
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:17:41, 30-07-2007
Ort: Gotland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Cat 313F

MN (trådstartaren)

#33 » 10:48:40, 28-06-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Robban: Nja, jag skaffade industrimotorn just för att få en extern hydraulpump! Finns ju lite planer på orbitrolstyrning, frontlastare mm och då går det ju åt.

daniel: Fräsjobbet och monteringen av fodren går på ca 4000 + kost för ÖD foder och kolvsatser dvs 3000 till. Lajbans värre :???: Skall naturligtvis kolla med skrotarna men tror knappast man hittar så värst fräscha maskiner där. Det är ju gamla grejor nu.

MVH
MN

Delade tråden till ett nytt ämne:
http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?t=9988
/mod ja-bond77
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se