Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Volvo BM 650 svårstartad vid kall väderlek

16 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Fredrik_

#16 » 11:13:15, 23-03-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

LeifAndersson skrev:
HINOMOTO skrev:Jag har haft en 650 72,den var helt omöjlig att starta under noll grader om man inte hade motorvärmare.
Lämnade in toppen på verkstad för genomgång och en mekaniker fick gå genom resten , bränsle pump, foder,osv.
den var lika svårstartad ändå.
Tillslut sålde jag den.
Har varit med om sådana problem förr på en saab v4.
Fackmän säger att det är bara är mekanik coh att allt går och fixa,
men jag vet inte jag,

Kanske dom har en personlighet i alla fall :klia:


Att reparera motorer kan ibland vara ganska lika som att vara veterinär, den sjuke kan inte tala om var det gör ont. Om en helrenoverad motor inte startar som en ny så har något förbisetts, troligen har flera experter varit inblandade på olika detaljer och ingen har det övergripande ansvaret för helheten. När en D42 beter sig så är det troligen genomgången av toppen som misslyckats, är inte alltför ovanligt med svårfunna sprickor i dessa. Toppen måste provtryckas enligt en rätt komplicerad procedur. Visst kan det gå troll i vissa motorer, men då är det alltid något man missat. :vissla:


+ att husse/matte ofta vägrar att inse vad som är vesäntligt att svara på för diagnosens säkerhet :wave:
Fredrik_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:18:38, 16-10-2008
Ort: Skogen NNO om Stockholm
Sverige
Maskintyp: Ej angivet




Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: jampo och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se