LeifAndersson skrev:HINOMOTO skrev:Jag har haft en 650 72,den var helt omöjlig att starta under noll grader om man inte hade motorvärmare.
Lämnade in toppen på verkstad för genomgång och en mekaniker fick gå genom resten , bränsle pump, foder,osv.
den var lika svårstartad ändå.
Tillslut sålde jag den.
Har varit med om sådana problem förr på en saab v4.
Fackmän säger att det är bara är mekanik coh att allt går och fixa,
men jag vet inte jag,
Kanske dom har en personlighet i alla fall
Att reparera motorer kan ibland vara ganska lika som att vara veterinär, den sjuke kan inte tala om var det gör ont. Om en helrenoverad motor inte startar som en ny så har något förbisetts, troligen har flera experter varit inblandade på olika detaljer och ingen har det övergripande ansvaret för helheten. När en D42 beter sig så är det troligen genomgången av toppen som misslyckats, är inte alltför ovanligt med svårfunna sprickor i dessa. Toppen måste provtryckas enligt en rätt komplicerad procedur. Visst kan det gå troll i vissa motorer, men då är det alltid något man missat.
+ att husse/matte ofta vägrar att inse vad som är vesäntligt att svara på för diagnosens säkerhet