Håller på att byta olja i slutväxlarna på framaxeln på en Lamborghini R2.56 -08.
Problemet är att det skall gå på 1,5l per sida och jag kan med nåd och näppe få i ca 1l.
Växeln har en avtappningsplugg, nivåplugg och en luftningsnippel. Jag försöker få i oljan i nivåpluggen men ganska snabbt (efter ca 0.8l-1l) så börjar det komma olja ur nivånippeln. Jag "trycker" in oljan genom att jag har en slang till nivåpluggen med en trapp som är ca 30cm högre än luftningsnippeln.
Serviceteknikern som gjorde första servicen sa att det är knepigt att få i all olja men att det går.
Det måste finnas ett knep som jag har missat.
Kan det vara så att den behöver köras för att fördela oljan i växeln? Eller är det så att jag inte fått ur all gammal olja när jag tappat ur den (stod i 2 dygn med öppen avtappningsplugg).
Någon som har erfarenhet av detta? Jag har våta bromsar i naven fram som jag antar bra finns på Same, deutz och lamborghini och dessa kanske gör det lite speciellt...