Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Verkstads- / Instruktionsbok till Deutz DX 3.90

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Buster-Patrick (trådstartaren)

#1 » 14:01:30, 05-08-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla glada (och ni andra)!

Håller på att serva min mors traktor och hittar inte instruktionsboken. Det är sedvanlig smörjning/oljebyte/filterbyte, men även lite småfix här och där...

Om någon har tillgång till böcker för den så skulle jag bli sååå glad! :grin: Reservdelskatalog vore också kul att finna!

Det känns som att jag inte bidrar så mycket med inscannade böcker, men vips så kanske jag har det DU behöver, och då scannar jag!
/P
--
Hellre lyss till den sträng som brast än till hiphop! :digga:
Användarvisningsbild
Buster-Patrick
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:10, 01-11-2007
Ort: Vilhelmina
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo BM 400 Buster



deex

#2 » 18:19:04, 06-08-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

tittade ibland alla papper på företaget idag och där finns en instruktionsbok till dx 3 serien dock är den i väldigt dåligt skick.

provade att scanna ett par sidor på prov men resultatet vart inget vidare.
är det dock något speciellt så kan jag ju föröka att tyda texten. har ju även kompletta reservdelskataloger till dem men bara i form av microfilm och datorprogram, inga pappersböcker, tror inte ens det finns till dem i pappersform
deex
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:34:26, 13-10-2006
Ort: Östergötland
Maskintyp: Hjullastare

Buster-Patrick (trådstartaren)

#3 » 23:40:26, 11-08-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nja... Jag vill veta att jag inte missat några smörjnipplar, var man kollar oljorna, vilken olja som krävs var, hur mycket fett man ska pumpa in i trumpeterna (tätningen ute vid bakhjulen).. Sen är det lite annat småkrafs. Såg att reglaget för kraftuttaget glappar så det inte går att byta till 1000 rpm, bl.a.

Lägg inte ned för mycket möda på detta, det går säkert att gräva fram info på annat håll också, men detta med datorprogram fick ju det att vattnas i munnen! :eat:
/P
--
Hellre lyss till den sträng som brast än till hiphop! :digga:
Användarvisningsbild
Buster-Patrick
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:10, 01-11-2007
Ort: Vilhelmina
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo BM 400 Buster


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Tommy Reinholdsson och 32 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se