Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Renovera en MF 135 -77. Tänker jag rätt?

18 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Fredrik_

#16 » 09:55:32, 12-05-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kolvstång på metervara får svarvas till, gängas, för att passa kolven.
Örat är oftast svetsat, så det gamla skärs loss och återanvänds!
En del arbete med detta också alltså, framförallt om man inte har utrustningen som krävs.

Så att jämföra priserna på ny komplett cylinder, packningsats samt ny kolvstång och/eller tillverkning av ersättning d:o ger dig nog svaret på vad som passar just DINA förutsättningar. :thumme:
Fredrik_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:18:38, 16-10-2008
Ort: Skogen NNO om Stockholm
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



slipperman (trådstartaren)

#17 » 10:13:11, 12-05-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

@mccormic: Tack för tipset om ventiljustering och att svetsa igen och borra upp koordinatspaken. När jag kollade på koodinatspaken så upptäckte jag att en skruv saknas på ena sidan. Kan ha bidragit till den olustiga känslan... :???:

@Mikael Meier: den hitchkonvertering som de erbjuder verkar bygga på ett annat drag. Se denna tråd där jag har den frågan separat.

@Fredrik: du har helt rätt! Måste kolla alla alternativen! Tack för förtydligandet
slipperman
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:27:10, 06-01-2008
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF FE35 -57:a och MF 135 -77:a

aOslund

#18 » 22:49:40, 12-05-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag lämnade 2st stickcylindrar till min traktorgrävare på stång och packningsbyte (renovering) hos en lokal firma det gick loss på strax under 6000:- inkl. moms

Vet inte vad du har för dimension och längd men mina var iaf 40mm och 700mm-750mm långa tror jag det var.

Kan ju vara bra som ett riktmärke, det de gjorde då var ju byta stång, svarva gängor, skära loss gamla örat, svetsa dit det på nya stången, i med nya packningar och sen lite småjusteringar pga ålderskrämpor :smile:
Användarvisningsbild
aOslund
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:26:28, 24-11-2010
Ort: Sunne
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Deutz DX 6.10 -87
Massey Ferguson 65 -64
Nuffield 4DM -58 med Hymasaggregat
Åkerman H11 -69


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Björn.O och 17 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se