Tillägg - efter att jag demonterat båda axlarna kan jag konstatera att krympringarna på båda sidorna rört sig inåt cirka 5 mm var
Och att krympringen nött ett spår i infräsningen för packboxen på den sida där jag demonterade lagret senast. Att krympringarna flyttar sig förklarar ju att lagren glappar - men hur kommer det sig att de kan flytta sig.
Jag har upptäckt att min 35:a i bakaxeln läcker olja och glappar axiellt ca. 5 mm på båda sidorna =>
Är det bara att byta lager och se glad ut.
Har halvband på denna - sliter de lager i denna omfattning?
En annan fråga - jag har en 35 som är under renovering. Passade på att riva ut axlarna på den. Konstaterade då att den glappade på ena sidan, den andra sidan hade inget kännbart glapp. Men, jag kan se att axlarna på de olika traktorerna ser olika ut (längden på splinsen). Den högra axeln med långa splines sitter i en 35:a med diff.spärr. Är dessa axlar utbytbara mot varandra eller måste den med diff.spärr ha långa splines? =>