Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Så fick terrier en kärra till slut

19 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

Robban_C

#16 » 13:05:54, 24-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag tror inte att det är axelplaceringen som ger studsandet. Varför skulle det göra att kärran börjar studsa?
Nä, jag tror att felet ligger i att kärran har stått still på en plats i åratal, kanske med för lite väder i tofflorna så dom inte är ordentligt runda.
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17



johan.eriksson (trådstartaren)

#17 » 21:52:03, 25-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

I detta fallet så har nog robban rätt, den hade nog stått 1-3 år och det fattades endel luft i nederkant på däcken :mrgreen: , fick pumpa endel bara för att den skulle få plats på transportvagnen. men en ny fråga, hur ska man få däcken runda igen. ska man pumpa av bara den och ta på sig njurbältet och köra eller ska man lätta lite på trycket och lägga på några hudra kilon och köra så man får upp tempen i tofflorna och på det viset hoppas att dom återfår ursprunglig form.
Tips mottages tacksamt :wave:
Användarvisningsbild
johan.eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 08:47:20, 13-07-2008
Ort: Ingelstad
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: BM Buster 320

Robban_C

#18 » 01:04:37, 26-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Måttligt tryck, lite vikt på kärran och sen köra så däcken får bli lite varma kanske?
Men jag vet inte, jag tror det är svårt att rädda däck som är ovala.
Däcken bör nog inte bli så mycket varmare än handvarma. Jag har dåliga erfarenheter av varma däck. Bangelibang och sen står man där med tom toffla och krokig fälg.

Kanske alcoa har tips om att rädda skeva tofflor?
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

Kjell.K.

#19 » 06:22:04, 26-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

En grej att tänka på, om det synns var däcken är lite platta, att inte ställa kärran med platta delarna neråt.
Äger följande traktorer: Fordson N 1936, Fordson Major 1952, Volvo T 31 1952 och IH MC Cormic D-440 Farmall 1958.

Länk till min motorblogg, Motorama:
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/i ... 9.13804725
Användarvisningsbild
Kjell.K.
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:05:07, 22-04-2007
Ort: Stockholms län - Uppland
Maskintyp: Traktor
Maskin: Kört mest: BM Volvo T 650. Teckningen åvan har jag gjort på Paint och föreställer mig själv körande min Fordson N 1936.


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se