Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Packning oljetråg mf 65

4 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

callwater (trådstartaren)

#1 » 08:54:45, 13-06-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

hej har en massey fergusson 65 med motor 192 tror jag den heter den med en kil platta på. som jag håller på att byta packningar, i oljetråget mot kilen så är det en halvmåne, jag undrar vad ska det sitta för någon packning där, köpt en packnings sats från oie men hittar ingen som passar. den som sitter där nu är i gummi. någon som har koll?
callwater
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 10:48:52, 20-10-2012
Ort: Sollefteå
Maskintyp: Traktor



LeifAndersson

#2 » 09:01:43, 13-06-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är inte helt säker att jag förstår riktigt vad du menar, men den tätning jag tror det är ska vara en "korkpackning". Det ligger ett par böjbara sådana i satsen, tänk bara på att de ska inte kortas, de ska dit i hela sin längd även om de ser långa ut.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare

callwater (trådstartaren)

#3 » 09:30:02, 13-06-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

okej bakre kanten av oljetråget, tätar mot vevaxeln. det satt en gummi packning där. men då ska jag testa med korkpackningen det då jag kommer hem. hur ska man montera fast tråget i vilken ordning ska man dra åt skruvarna?
callwater
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 10:48:52, 20-10-2012
Ort: Sollefteå
Maskintyp: Traktor

LeifAndersson

#4 » 09:38:47, 13-06-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Drar du alla först lite "lagom" och ökar allt eftersom i 2-3 steg blir det bra, men som på alla "avlånga" förband är det bra att börja från mitten och växeldra utåt.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se