Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Allmänt

Reservdelar T22

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorer

zimba (trådstartaren)

#1 » 13:08:50, 28-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag å grabben min håller på att renovera en T22:a som suttit fast i motorn nåt år (vatten i en cyl) De va int så farligt att få loss den och efter lite honing så så ser cylindern riktigt bra ut. Men Kolvringarna har naturligtvis rostat fast på den kolven så vi skulle behöva få tag i en kolv , eventuellt en sats kolvringar. Jag mäter 84,10-84,15 längst ner på kolven med skjutmåttet. Lagren ser fina ut och toppen är renoverad med nya säten för blyfri bensin.

Alltså grejer som behövs

1st kolv med kolvringar allt. enbart kolvringar
1 st hydraulpump fram på remskivan
1 st bakdäck dim 11.2-28

Har googlat runt en hel del men inte hittat nåt ! Har ni tips på var man få tag i grejer.

Tacksam för svar
zimba
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:36:21, 25-12-2008
Ort: umeå
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo LM 846, Cat 301.8 Volvo FL614



Kjell.K.

#2 » 14:08:22, 28-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ett ställe man kan prova på är Traktor Nord, norr om Uppsala, och även på andra liknande ställen, dock kanske svårt att få tag på grejer till äldre maskiner. Yttligare ett allternativ är traktorskrotar, men då handlar det förståss om begagnade saker.
Äger följande traktorer: Fordson N 1936, Fordson Major 1952, Volvo T 31 1952 och IH MC Cormic D-440 Farmall 1958.

Länk till min motorblogg, Motorama:
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/i ... 9.13804725
Användarvisningsbild
Kjell.K.
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:05:07, 22-04-2007
Ort: Stockholms län - Uppland
Maskintyp: Traktor
Maskin: Kört mest: BM Volvo T 650. Teckningen åvan har jag gjort på Paint och föreställer mig själv körande min Fordson N 1936.


Återgå till [Traktorer] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se