Letat och letat efter något flödesschema eller felsöknings metodik men verkstadshandböckerna visar bara hur man byter olika lager och drev. Letar vidare.
Dock behandlas 4wd i kapitel 11 i nedanstående. Dock inte ett ord vad jag kan se om tryckmätning i det. Vad jag sett hittills. Finns ett
mätuttag på hydrauliska kraftuttaget. (funkar det?)
Lilla nedre pluggen på vänster runda
lucka. Antar att MP pumpen sköter alla tre kopplingarna mp
pto och 4wd.
Inget är väl trycksmort så inget skär om du kör med lysande lampa men du får slitage på lamellpaketen och det är obra.
Har du provat olika lägen på väljarna till PTO MP och 4WD och ser om något gör skillnad?
Funderar på om MP ventilen kan ha rubbats och oljan hittar en väg ut där. Samtidigt som att det lyser mer vid ökande varv talar för att något är fel på mp pumpens sugsida.
MF 500-serien verkstadshandbok (M2)Edit:
Letade i en pärm med service meddelanden och hittade bifogat material. Det är för mf 188 men kan ju ge en vägledning.
(sidorna som anges i första stycket ligger sist i filen)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.
"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde