Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

volvo bm 400 hydraulfråga

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

bunwarpgazoo (trådstartaren)

#1 » 11:06:46, 25-08-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Min Väse kran bröt sönder så jag fick ta bort den. Frågan är vad jag ska göra av hydraulikkopplingar som är kvar. Jag har läst i forumet men hittar inte svaret (även om jag fått en bättre förståelse för hydrauliken).
Bild
Ska jag bara stänga till den öppna kopplingen (tryckledningen?) med hjälp av hydraulslangen med skruvkopplingen på ena änden och hansnabbkoppling på andra änden eller ska jag koppla till snabbkopplingen till vänster (returen?). Traktorn har frontlyft och servostyrning tillhörande ventilpaket fram.
Bild
bunwarpgazoo
1 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:41, 15-05-2012
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo BM 400 Buster



roger82

#2 » 20:26:31, 25-08-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om jag fattar rätt så är uttaget bak kopplat från ventilpaketet vid lastaren? Trycket borde väl vara i snabbkopplingen till vänster som kommer framifrån?

Det är väl en fördel att ha ett tipputtag bak så det bästa är väl att sätta i den röda plastpluggen och låta den vara, snabbkopplingen ska ju täta trycket.

Den gängade anslutningen uppe på hydraulen bak ser ut som en retur och den är bara att plugga på lämpligt sätt om du inte behöver den.
Det du inte gör idag får du inte gjort imorgon heller!
roger82
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:48:44, 14-06-2007
Ort: Karlshamn
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fiat 680 DTH
Volvo BM 350 Boxer
Volvo BM 2200
Rottne Blondin 750
Ferguson TED
Valmet 405
Volvo Bm 400 Buster
Ferguson FE 35
Hymas 474
Ferguson 550


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se