Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Hur ansluta en till spak för hydrauliken

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

Johannes Parbring (trådstartaren)

#1 » 16:15:20, 20-12-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det ska erkännas, jag är lite utav en novis på ämnet, och söker därmed lite guidning. Jag har en BM Victor med Ålö Quicke-lastare och går i tankar att hänga ett schaktblad på 3-punktslyften. Dock regleras ju både front- och baklyften just nu via samma spak. Vill jag istället för frontlyften reglera baklyften så måste jag stänga en kulventil på hydraulslangen till frontlyften samt öppna en kran nere på hydraultanken ungefär där spaken för hydrauliken går in. Detta är ju som de flesta förstår inte riktigt hållbart om man ska köra med något redskap på 3-punktslyften och ändå kunna använda skopan fram.
Går det att lösa på något vis? Eller måste jag dit med separat hydraultank och pump för detta?

Tacksam för tankar och svar. :D
Användarvisningsbild
Johannes Parbring
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:45:39, 23-11-2009
Ort: Järvsö, Hälsingland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM H10 350 ´61
Ursus C385 75
Ferguson 35 ´60
Hara Caway 81



Michael Meier

#2 » 20:23:03, 20-12-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det går fint, däremot är det främst en fråga om pengar, vilken lösning du väljer.

kan du nämna hur mye det kan kosta för att det ska bli bra?

ventilpaket kan finnas begagnade, dessvärre måste du veta vad du behöver, enklast är det att be närmaste hydraulikfirma att mickla ihop ett "paketpris" eftersom du behöver många enskilda delar, typ adapter, slangar med tillhörande kopplingar, ett par snabbkopplingar.

Extern pump kostar, och framför allt ska den monteras med allt vad det innebär.

ursäkta tjat om pengar, det är så jäkla dyrt allting med hydraulik.
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se