Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Olja till Kubota

3 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

TomTomE (trådstartaren)

#1 » 21:06:14, 09-03-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Det vart så att jag skaffade mig en Kubota B7100 efter mycket om och men. Har köpt nya olje och hydrauloljefilter och bytt de oljorna.
Nu är det så att den här maskinen har fått det mesta av sin hydraulik påbyggd när den kom till Sverige i samband med hyttmontage osv, därmed har den också i original olja i bakaxeln för trepunktslyft och servostyrning.

Det jag undrar över är om någon kan tala om vad det ska vara för olja i bakaxeln? Manualen säger att man kan använda en olja som heter SAE 80, dock inte ultimat vad jag förstår.

I framaxeln skall det dock användas den här oljan.

Sammanfattning: vad för olja att ha i bakaxeln samt vad är SAE 80 för olja?

Mycket tacksam för svar!
TomTomE
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:29:28, 24-01-2012



Björn Fischer

#2 » 22:08:06, 18-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

SAE 80 är en transmissionsolja.

Var fyller man på hydrauloljan på en B7100 ?
Har själv en Belos-maskin som jag inte har en enda manual till och har inte en aning om var man fyller på hydrauloljan eller var ev. mätsticka samt alla filter sitter. Något du kan hjälpa mig med ?

Hälsningar
Björne
Björn Fischer
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:54:14, 17-10-2017
Ort: Skokloster
Sverige
Maskintyp: Kompakttraktorer
Maskin: Kubota B71000 HST 4WD

Göran Ekman

#3 » 06:43:57, 19-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Björn Fischer skrev:Hej,

SAE 80 är en transmissionsolja.

Var fyller man på hydrauloljan på en B7100 ?
Har själv en Belos-maskin som jag inte har en enda manual till och har inte en aning om var man fyller på hydrauloljan eller var ev. mätsticka samt alla filter sitter. Något du kan hjälpa mig med ?

Hälsningar
Björne

En ide, starta en en egen tråd om ditt problem där du även talar om vad det är för maskin du har .
Om du har möjlighet lägg upp lite bilder på maskinen . Kan bli som så att du får flera svar då.
Göran i Björnarbo.
Tillfälligt på banan
Göran Ekman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:56:17, 14-01-2010
Ort: Huddungeby västra Uppland
Maskintyp: Traktor
Maskin: Merlo 40-7 .merlo 28-7evt.
NH7840.


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot], Ivar Risslén och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se