Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Hur påverkas ett ventilpaket av att matningstrycket byter sida?

18 inlägg • Sida 2 av 2
Hydraulik i traktorer

Exs (trådstartaren)

#16 » 03:15:41, 20-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jodå, funktionerna hamnade i rätt ordning och tätt blev det också. Passade även på att svarva av 6cm på stödbensspakarna så man inte är på och tafsar på dem av misstag stup i kvarten.

Angående körbarheten så vet jag inte vad jag ska säga, fick ju inget flyt i körningen innan i och med att spakarna satt i fel ordning. Nu är det lite sådär med flytet i körningen också, men mycket av det handlar nog om att traktorn jag testat med har lite (läs; ganska mycket) för dåligt flöde i hydrauliken + att kranen är lite glapp också.

Ägaren till griplastarvagnen har aldrig kört kran innan så han har själv inget att jämföra med, men eftersom jag vet att jag själv sannolikt kommer få köra ekipaget emellanåt så kändes det bra att sätta sektionerna i rätt ordning samt att få bytt alla gamla o-ringar :thumme:
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Exs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:55, 11-01-2010
Ort: Smålandsstenar
Sverige
Maskin: Volvo BM 350 "Boxer"
Huddig 760 M4
Ibland även Vimek Minimaster 620 samt Ljungby 1221



Jac

#17 » 08:35:53, 20-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Exs skrev: så kändes det bra att sätta sektionerna i rätt ordning samt att få bytt alla gamla o-ringar :thumme:

Låter bra!
:bira:

Edit:
Exs skrev:Nu är det lite sådär med flytet i körningen också, men mycket av det handlar nog om att traktorn jag testat med har lite (läs; ganska mycket) för dåligt flöde i hydrauliken + att kranen är lite glapp också.


Det tror jag också, för liten pump i ett Open Center system blir det ingen bra körbarhet av.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

Jac

#18 » 18:48:11, 03-02-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jac skrev:Risk för trådkapning här men lite relevant är det ju. :smile:
Börjar med ett urklipp från korvdatabladet här: http://www.salami.it/en/sectionals/16-vd6a.html


Bild

SERIE
Den första varianten som kallas Serie på bilden...

TANDEM
Den andra varianten som kallas Tandem på bild ...

PARALLELL
...



Link till post med mycket bättre bilder: torlin @ [Allmänt] Kontanttryck eller LS?
-
-

1 person gillar det här inlägget.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se