Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Får inte ned redskapslyften på Valmet 500

18 inlägg • Sida 2 av 2
Hydraulik i traktorer

Rialto

#16 » 11:46:15, 28-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

ag har liknande problem med valmet 502 att man måste stå på lyftarmarna när man ska sänka ner dem när man inte har redskap på.

När man hissar upp med redskap så rycker det mycket .
Rialto
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 08:46:29, 13-02-2019
Ort: Norrbotten
Sverige



Lingerino

#17 » 15:01:36, 28-07-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har inte hunnit kolla nåt mer.....Undrar dock om det kan ha kuggar om nåt i spakmekanismen också.....på uppväger så börjar armarna röra sig först när jag kommer till sista fjärdedelar av spakrörelsen och dem stoppar knappt halvvägs upp....går inte högre
Lingerino
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:19:05, 11-07-2012
Ort: Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 805
Bolens HT-20
Hemmabyggd minigrävare
Arctic 400
Yamaha Big Bear 350

Val565

#18 » 14:53:33, 03-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lingerino skrev:Försöker väcka liv i tråden:)

Drog på mig en valmet 500 nyligen med krånglande hydraulik:

Fick 3-punkten att lyfta i ett visst läge på väljarspaken mellan inre/yttre hydraulik för att sen när den kommit upp till ett visst läge automatiskt sjunka ner till botten igen... då fick man vrida på väljarventilen igen tills man kände ett visst motstånd och 3--punkten börja lyfta igen... när den återigen var nära toppen så börja den sjunka direkt av sig självt igen... kontrollpanel stod hela tiden i högsta läget????

Gjorde ett oljebyte och det var i grevens tid .. fyll med vatten... enl instruktionsboken så skulle man kunna använda en 10w-olja så jag fyllde med 10w-30...men nu fungerar den inte alls...fastnar det luft nånstans som ställer till det. Har provat köra o ställa mig i både sido och uppförs/nerförslut men nada... Någon som har några idéer innan jag börjar riva upp ventilerna?


Hej! Jag bumpar tråden då jag upplever identiska bekymmer som dig med trepunktslyften på min valmet 565:a. Kom du fram till vad som var felet?
Val565
1 inlägg
 
Blev medlem: 16:45:07, 27-05-2022
Åland
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 565


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: varta och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se