Hälsningar från Finland alla Maskinister:)
Har några bra tips att ge till en MF 165 Multipower om man vill uppgradera oljeflödet på orginal vis till yttrehydrauliken Obs! gäller endast modeller med multipower dubbelpump som har standard dubbelverkande ventilbord
Min Gamla multipower pump är en Cessna Dual Dilivery (dubbelpump) och den som jag har uppgraderat till är en Dubbel Warner Motive dual Dilivery, Men ett litet problem uppstår när man skall ansluta den nya dubbelpumppen till den 10 splainsade kolvpumppen och det är drivmekanismen för cessna pumpen. Och denna drivning kallas för 1-skivs drivning medan den nyare pumppen Warner motive dual dilivery har två drivplattor med inkapslade kugghjul
Nya pumppen till vänster och gamla till höger på bild. 2-skivsdrivningen köpte jag från Quality tractor parts paketet innehåller en komplett serie med kugghjul ända man behöver göra är att ta bort den 21splainsade kugghjulet som medföljer i paketet och byta ut den till den gamla 10 splainsade OBS! på bilden har jag redan bytt den 21splainsade kugghjulet mot den gamla 10 splainsade
Orginal dubbelverkkande 1/2 venttilbord
Den nya 1/2 dubbelverkkande ventilbordet med returfiltter
på sista bilden har jag tillsatt en Hjälp cylinder som ger extra lyftkapacitet på 900kg