Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Massey Ferguson 165 Mp -66 Multipower pump byte till Dubbelpump

1 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

Nedervetil (trådstartaren)

#1 » 21:16:28, 28-09-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hälsningar från Finland alla Maskinister:)

Har några bra tips att ge till en MF 165 Multipower om man vill uppgradera oljeflödet på orginal vis till yttrehydrauliken Obs! gäller endast modeller med multipower dubbelpump som har standard dubbelverkande ventilbord
Min Gamla multipower pump är en Cessna Dual Dilivery (dubbelpump) och den som jag har uppgraderat till är en Dubbel Warner Motive dual Dilivery, Men ett litet problem uppstår när man skall ansluta den nya dubbelpumppen till den 10 splainsade kolvpumppen och det är drivmekanismen för cessna pumpen. Och denna drivning kallas för 1-skivs drivning medan den nyare pumppen Warner motive dual dilivery har två drivplattor med inkapslade kugghjul
Bild
Nya pumppen till vänster och gamla till höger på bild. 2-skivsdrivningen köpte jag från Quality tractor parts paketet innehåller en komplett serie med kugghjul ända man behöver göra är att ta bort den 21splainsade kugghjulet som medföljer i paketet och byta ut den till den gamla 10 splainsade OBS! på bilden har jag redan bytt den 21splainsade kugghjulet mot den gamla 10 splainsade
Orginal dubbelverkkande 1/2 venttilbord
Bild

Den nya 1/2 dubbelverkkande ventilbordet med returfiltter
Bild
Bild
Bild
på sista bilden har jag tillsatt en Hjälp cylinder som ger extra lyftkapacitet på 900kg
Nedervetil
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 13:30:08, 24-11-2013
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson




Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se