Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

MF 575D koppla dubbelpump till huggarvagn

19 inlägg • Sida 2 av 2
Hydraulik i traktorer

Turbodiesel

#16 » 00:15:44, 27-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Friretur för t,ex skogskran ska alltid vara ett eget uttag, för att i största mån förhindra att det kan bli trycksatt, att hitta på andra lösningar som kräver examen för att köra och komma ihåg brukar sluta med skit.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere



Bengt Erik Eriksson

#17 » 00:25:21, 27-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan du beskriva var slangarna jag numrerat går till?

1 och 2 gissar jag går till rören som kommer upp på vänstersidan av växellådan (är isf tryck och retur från kugghjulspumpen. T-a på den grova för friretur)
(3p pumpen matar olja in underifrån på omkastarventilen).
3 från omkastarventil till ??? (slang 7?)
4 från omkastarventil till ??? (uttag bak?)ext2?
5 ??? (T-ar ihop med 2? Isf returen från lastaren jag felaktigt nämnde skulle gå in i växellådan.)
6? (Från lastarventilen isf serietryck från den)

Bild

Blev lite förvirrad av att du antagligen förväxlat pumpnamnen..

Om mina antaganden ovan stämner så har du båda pumparna ihopkopplade i de dubbelverkande uttagen bak om omkastaren står på ext1. Altså behöver du bara en friretur in-T-ad på slang 2.för att allt ska vara komplett.
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.

"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69

hank80 (trådstartaren)

#18 » 19:11:25, 28-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej igen, har nu fått kranen att fungera då jag kör kranens tryckslang kopplad till tipputtaget på traktorn samt har omkastaren på ext2.
Har inte fått det att fungera då jag provade ett av de dubbelverkande uttagen samt ext1 men ska prova en gång till...

Har även skaffat en fri retur som jag ska T-a in på slang 2. Behöver man ha något returfilter här också?

Tack för alla tips!
hank80
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 00:57:45, 22-01-2009
Ort: Alingsås
Sverige
Maskintyp: Traktor

Mats84

#19 » 17:54:48, 25-02-2020
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej! En gammal tråd som jag hoppas vi kan liva upp lite så att jag får svar på mina frågor.

Är så att jag har en 590 mp som jag vill köra dubbla pumpar på till mitt grävaggregat. Ser på bilderna vid omkastarventilen att det ser liknande ut som på min. Nån har t:at in sig på ext 1 den slang som går ut till höger på omkastarventilen. Till vänster ext2 så går den direkt till ett uttag där bak så den pumpar väl bara från constant pumping läget direkt till uttaget. Så alltså kör jag dubbla pumpar i ext1 läget problemet är att i ext1 läget går lyftarmarna i topp och låses där vilket medför att stödbenen inte når backen. Skulle vilja köra dubbla pumpar i ext2 istället för där låses lyftarmarna i det läget dom befinner sig. Kan man helt enkelt bara byta plats på slangen till höger och slangen till vänster på omkastarventilen så att dubbla pumpar körs i ext2 läget istället?

Mvh Mats
Mats84
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 13:27:20, 22-02-2015
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 165 1974


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se