Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Lyftarmar sjunker långsamt.

20 inlägg • Sida 2 av 2
Hydraulik i traktorer

Michael Meier

#16 » 11:54:41, 22-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hydropulse System skrev: .... Hela berättelse, jag har förklarat hur sänkhastighet justering funkar nedan den sista bilden, men det är engelska ....


Är det ok för dei om vi kopierar hit din info ?
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige



Hydropulse System

#17 » 19:51:54, 22-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Michael Meier skrev:
Hydropulse System skrev: .... Hela berättelse, jag har förklarat hur sänkhastighet justering funkar nedan den sista bilden, men det är engelska ....


Är det ok för dei om vi kopierar hit din info ?


Det är ok för mig.
Hydropulse System
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:36:43, 31-12-2016
Ort: Salo, Finland
Suomi Finland (finska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 390

David, Luleå

#18 » 13:25:52, 24-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Testade igår. Traktorn nystartad 0 grader ute och säkert lika kall olja. motorn på tomgång. sjunkhastigheten på hare.

Utan last i lyftarmarna sjunker de inte alls. Inte medan man väntade iallafall.
Trycker man ner dem med kroppsvikten så åker de sakta neråt. oavsett hur jag söker mittenläget på trevägsventilen. Jag måste hitta en lagom vikt att hissa upp så att jämförelserna blir bättre. och kanske låta oljan bli lite varmare innan jag testar igen.

Hur är det med lyftarmar utan last? ska de åka ner snabbt eller sakta? ska vikten i dem påverka mycket?
David, Luleå
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:35, 03-04-2018
Ort: Luleå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 550

Hydropulse System

#19 » 19:34:20, 24-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej! Vikten borde inte påverka så mycket. Att oljan är kallt påverkar mer, men ändå justerat snabb lyftarmarna borde komma ner i rimlig tid. Kanske sidolucka har varit bort och spakarna har gått på något sätt felaktigt. Du kan försöka att justera hastighet långsam och tillbaka snabb. Om det påverkar ingenting , måste ta sidolucka bort och se. Oljemängd måste minskas först.

Om oljan har varit gammal, smutsig och vattnig, kan vara kvar slemmig soppa, som kan orsaka alla sort konstiga symptom också.
Hydropulse System
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:36:43, 31-12-2016
Ort: Salo, Finland
Suomi Finland (finska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 390

David, Luleå

#20 » 22:20:35, 24-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag får nog plocka bort sidoluckan för att bli klok. Men nu vet jag ju iallafall vad jag väntar mig dör bakom. Det var ju jättebra bilder.

Oljan bytte jag i början av sommaren och kanske kört 20 timmar med. Den gamla oljan var gammal, men inte vattengrumlig eller onödigt skitig. Hade väntat mig värre med tanke på hur skitig och ovårdad traktorn såg ut.
Bytte även intagssilen till hydraulpumpen i samma veva.
David, Luleå
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:35, 03-04-2018
Ort: Luleå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 550


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se