Re: FIAT 55-90 och dess hydraulsystem
Postat: 23:05:07, 06-07-2016
Hå och hej, och en skopa med grus.
In till Slandrom och hämta en låda med delar. (Tack Stefan för bra service)
Sedan fort in till X-maskiner i Östersund och handla lite reservdelar till rotorslåttern.
Väl hemma så började jag kontrollera och montera lager och tätningskasseten. men det tog stop när jag blev osäker på åt vilket håll den kupade metalbrickan/tätningen skall vara.
Skall den vara vänd med flänsen mot knuten? eller in mot packboxen? Någon som vet? (Den blanka uppe till höger, ovan axeln)
Nästa fundering blev när jag såg att knutkorsen på denna har smörjkoppar, de går "Nästan" att smörja nu när axeln ej är monterad.
Men när den sitter på plats så blir det ju omöjligt att göra detta. (Funderar)
MVH
Håkan
In till Slandrom och hämta en låda med delar. (Tack Stefan för bra service)
Sedan fort in till X-maskiner i Östersund och handla lite reservdelar till rotorslåttern.
Väl hemma så började jag kontrollera och montera lager och tätningskasseten. men det tog stop när jag blev osäker på åt vilket håll den kupade metalbrickan/tätningen skall vara.
Skall den vara vänd med flänsen mot knuten? eller in mot packboxen? Någon som vet? (Den blanka uppe till höger, ovan axeln)
Nästa fundering blev när jag såg att knutkorsen på denna har smörjkoppar, de går "Nästan" att smörja nu när axeln ej är monterad.
Men när den sitter på plats så blir det ju omöjligt att göra detta. (Funderar)
MVH
Håkan