Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Problem med hydrauliken Zetor 7045

3 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

Zedhenz (trådstartaren)

#1 » 16:54:48, 19-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,
Jag är en ny Zetor ägare och har påbörjat renoveringen av vår Zetor 7045 för en tid sedan. Tanken är att vi ska använda traktorn till betesputsning och flyttning av rundbalar med balspjut. Vi har en Trima 1120 frontlastare på traktorn och det är denna som strulat ett tag. För at komma till rätta med problemet med en dåligt fungerande lyft bytte jag förra helgen hydraulikpump och trodde detta skulle lösa problemet men tyvärr kvarstår det. När jag nu börjar sätta mig in i Zetors original hydralsystemet ser jag att man byggt om det i samband med att frontlastaren kom på plats. Det stora problemet med hydralen är att frontlastaren inte lyfter sig som den ska, den är väldigt trött och orkar nästa ingen vikt. Däremot fungerar hydrauliken när man sänker lastaren och tiltar. Nu undrar jag om någon här kan hjälpa mig med vad som kan vara fel. Hur ska t ex spakarna och reglagen stå när man använder frontlastaren. Hur mkt kan man t ex lyfta med en frontlastare på en Zetor 7045 mm Tilläggas ska att jag kör med kraftuttag + hydralpumpsläge när jag använder frontlastaren.
Mvh
Henrik

Bild

Vår Zetor 7045


Bild

Här är de spakarna och reglagen i traktorn. Lyften fungerar bäst (inte bra) om man binder samman spakarna som har gummiband runt sig samtidigt som man använder Trima lastarens specialspak (ej med på bilden).
Zedhenz
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 16:08:06, 24-08-2016
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Zetor 7045



stefansmark

#2 » 16:52:14, 23-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om tilten och sänkning av aggregatet fungerar kan du inte ha fel i hydraulpumpen.
Felet kan vara på flera olika platser, spaken för att lyfta kanske inte påverkar ventilen fullt ut, du kanske har dåliga tätningar i hydraulcylindrarna till lyften, chockventiler till lyften(om det finns sådana) kan ha hakat upp sig eller gått sönder.
Faller aggregatet ned med tiden när du väl lyft upp det?
Är det stark på tilten, kan du lyfta maskinen på skopspetsen?
stefansmark
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:46:16, 15-07-2006
Ort: LULEÅ
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Grävmaskin, hjullastare, lastbil och diverse

Jac

#3 » 17:07:54, 23-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vad händer om du försöker lyfta framhjulen genom att trycka ner lastaren?
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se