Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningar

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Mf 575 möjligt byta MP pump smidigt?

1 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

Bengt Erik Eriksson (trådstartaren)

#1 » 11:48:58, 10-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
Då jag verkar misstagit mig på specen på dubbelpumpen misstänker jag att ett byte nog är nödvändigt för att få ut vad jag vill av traktorn.
Kollar i vhb om byte av MP pumpen och enligt den måste man dela växellådan och lyfta ur kolvpumpen tillsammans med mp pumpen.
Men tittar man på bilderna skulle man kunna tro att det kanske skulle kunna gå ändå.
Ser ut att vara två bultar från drivsidan som håller pumpen mot drevkorgen. Är de åtkommliga utan att dela trakrorn?
Ärdet något i bakkant av pumpen som hindrar operationen? Misstänker att jag har hydrauliska pto kopplingen också..

Dvs är det möjligt??

Det är denna traktor der gäller.
[Traktorer] Funderingar kring ett MF575 krigsoffer..:Nu projekttråd.
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.

"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69




Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Volvot24 och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se