Kraftuttaget stannade på Lamborghinin i torsdags under ensilagekörning. kör på 1000varvs normalt men testade att växla över till 540 och då gick det igång men var segt i starten men det gick bra att lasta av lasset. testade att starta några gånger innan jag åkte till åkern och tyckte den var lite seg nån gång och normal sista gången men på åkern startade den men stannade direkt när jag kom in i strängen. Så jag åkte hem o koppla på Valmeten.
Men idag efter slåtterkrossreparationen blev det Lambons tur och då jag hör ett hydraulpys vid inkoppling av kraftuttaget som jag inte känner igen så misstänkte jag elventilen och att den inte öppnar helt, eftersom servotrycket verkar ok då kontrolllampan ej tänds så tror jag inte på läckage.
Fick plockat loss den och vid första anblicken ser den ok ut, alla o-ringar hela
koppla på strömmen och den verkar röra sig som den ska, tyckte kanske slaglängden var lite kort
blåste i den o det verkade ok
delade den o plockade ur sliden och gjorde rent, kan eventuellt varit lite skräp i evakueringskanalen till magneten
Sen ringde drängen o hade fått motorstopp i borås o undra om jag kunde bogsera hem honom o på väg hem från borås ringde en granne o sa att det var lite djur ute så det blev inte kollat nåt mer ikväll.
Då jag inte pillat så mycket med såna så funderar jag på vilken väg oljan tar?
Jag tror jag har koll men om Jac eller nån annan vill förklara med en liten skiss både på en enkel och en tvåfunktions