Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] Hydraulik

Pumphaveri BM36-52

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorer

McE (trådstartaren)

#1 » 21:22:50, 06-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Typiskt, när glädjen över den 'nya' harven jag fått av grannen var som störst blev det tvärstopp! Hydralpumpen nöp och var glödhet, traktorn står och skäms i detta nu. Jag ska lossa rem och smyga hem så får vi se vad som gått snett, men jag sätter inget större hopp till den pumpen. För några år sedan körde jag en annan pump torr med haveri i brist på bättre vetande, den skruvade jag isär och fann att mässingbussningarnas yta på var sida av kugghjulen var förstörda.

Fråga: Vad tror ni om att jag får bussningarna avsvarvade så ytorna blir bra, och schimsar upp dem så de tätar igen? Det är ju inte raketforskning direkt?

Jag ska riva pumpen som nöp och se vad som gått snett denna gång, nu i veckan.
Jag måste få snurr på traktorn, om nån här har en pump liggandes så köper jag den!
Nu fick jag iallafall en spark i röven och måste få igång 600'an så snart som möjligt....
McE
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:28:48, 23-06-2009
Ort: Ånge
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM36 -52. ArcticCat 500 -06. BM T 600 -67.



McE (trådstartaren)

#2 » 18:27:34, 09-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jaha, nu började jag med att lossa remmen och fann då att pumpen gick att snurra på?? Ehh.... Monterade ihop igen och kollade oljenivå som var för låg. Hällde i en liter och sedan funkar det igen? Jag orkar fan inte grotta mera, har pumpen tagit stryk så...har den det! Möjligtvis har jag ett internläkage som jag tar tag i då 600'an är igång, i detta nu får jag allt hålla liv i skrotet så länge det går.
McE
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:28:48, 23-06-2009
Ort: Ånge
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM36 -52. ArcticCat 500 -06. BM T 600 -67.


Återgå till [Traktorer] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se